Veelgestelde vragen – Apotheekhoudende Huisartsenpraktijk Hallum – Hallum

Welkom bij de apotheekhoudende huisartsenpraktijk Hallum.

Belangrijk bericht voor VGZ patiënten die hulpmiddelen gebruiken
Bent u verzekerd bij VGZ en maakt u gebruik van hulpmiddelen (diabetes-, incontinentie-,  stoma- en verbandmaterialen via MijnHulpMiddelenWinkel waarbij wij uw hulpmiddelen bezorgen, lees dan de volgende informatie.

Coronabesmettingen
Helaas zien we nog steeds veel  coronabesmettingen in Hallum en omstreken. Daarom: Bij verkoudheid, hoesten, hoofdpijn of koorts --> maak een afspraak bij de GGD voor een coronatest via coronatest.nl of bel 0800-1202. Een zelftest is bij meer dan alleen lichte klachten niet voldoende betrouwbaar. Ook bij kwetsbare patiënten geldt --> testen via de GGD.
Kom NIET naar de praktijk of in de apotheek als de corona uitslag nog niet bekend is.

Uitslag coronatest actief doorgeven aan huisarts
Helaas krijgen we momenteel niet alle coronatest uitslagen meer van de GGD door, dus hebt u corona, stuur ons dan een e-consult of bel het door aan de doktersassistente.

Mondkapjes verplicht op de praktijk en in de apotheek
Op die manier beschermen we elkaar en onszelf.

 Overig nieuws:
Medicijnkluisjes
Persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO)

Voor informatie over het coronavirus en actuele adviezen:  thuisarts.nl RIVM.nl of bel 0800-1351.
Informatie over coronavaccinaties bij kinderen vindt u via thuisarts.nl.

Apotheekhoudende Huisartsenpraktijk Hallum
Rondweg 29 9074 AP Hallum

Veelgestelde vragen

Wanneer kan ik bellen voor uitslagen?

U kunt tussen 13.00-14.00 uur bellen voor uitslagen. De assistente is opgeleid om dit aan u door te kunnen geven. Mochten er toch vragen zijn dan kan zij een terugbel verzoek inplannen bij de huisartsen. U bent zelf verantwoordelijk te bellen voor de uitslagen. Bij ernstig afwijkende uitslagen proberen wij u te bellen maar gezien de vele uitslagen die wij elke week binnenkrijgen is dat niet 100% gegarandeerd. U kunt u uitslag ook opvragen via een e-consult. Hiervoor dient u zich eerst te registeren in het patientenportaal, als u dat nog niet gedaan heeft.

Kan ik niet al mijn herhaalmedicijnen voor 3 maanden per keer meekrijgen?

Voor de meeste groepen medicijnen geldt dat als ze herhaald worden, ze voor 90 dagen mogen worden meegegeven. Voor een aantal groepen is het echter wettelijk vastgesteld dat dit maar voor maximaal 14 of 30 dagen mag. Daarom kan het zo zijn dat u sommige medicijnen wel voor 90 dagen krijgt en andere slechts voor een kortere periode per keer.

Mijn werkgever/andere instantie vraagt mij een gezondheidsverklaring in te leveren, Kan ik die van de huisarts krijgen?

Een gezondheidsverklaring moet door een onafhankelijke arts worden opgesteld. Dus als u patiënt bij ons bent kunnen we deze niet voor u opstellen. Zie voor verdere informatie: Medische verklaring.

Kan ik via de huisarts een rijbewijskeuring krijgen?

Wij verrichten geen rijbewijskeuringen, hiervoor kunt u terecht bij keuringsartsen zoals bij https://www.goedkoperijbewijskeuringen.com/  zij zitten onder andere in Stiens.

Hoe kom ik aan een verwijsbrief?

Een verwijsbrief wordt geschreven door de huisarts. Hiervoor kunt u een afspraak maken op het spreekuur, zodat de huisarts uw klachten/problemen kan beoordelen en zo nodig een verwijzing kan schrijven.

Vragen/ opmerkingen

Ondanks al onze inspanningen kan het zijn dat u niet tevreden bent over de behandeling of praktijkvoering. Wij stellen het zeer op prijs als u eventuele ongenoegens meteen en vrij uitspreekt. Dan kunnen we samen proberen tot een oplossing te komen.Worden uw vragen in deze folder en via onze website niet beantwoord, neemt u dan gerust contact met ons op: [0518431232].