Medicijnkluisjes – Apotheekhoudende Huisartsenpraktijk Hallum – Hallum

Welkom bij de apotheekhoudende huisartsenpraktijk Hallum.

Belangrijk bericht voor VGZ patiënten die hulpmiddelen gebruiken
Bent u verzekerd bij VGZ en maakt u gebruik van hulpmiddelen (diabetes-, incontinentie-,  stoma- en verbandmaterialen via MijnHulpMiddelenWinkel waarbij wij uw hulpmiddelen bezorgen, lees dan de volgende informatie.

Coronabesmettingen
Helaas zien we nog steeds veel  coronabesmettingen in Hallum en omstreken. Daarom: Bij verkoudheid, hoesten, hoofdpijn of koorts --> maak een afspraak bij de GGD voor een coronatest via coronatest.nl of bel 0800-1202. Een zelftest is bij meer dan alleen lichte klachten niet voldoende betrouwbaar. Ook bij kwetsbare patiënten geldt --> testen via de GGD.
Kom NIET naar de praktijk of in de apotheek als de corona uitslag nog niet bekend is.

Uitslag coronatest actief doorgeven aan huisarts
Helaas krijgen we momenteel niet alle coronatest uitslagen meer van de GGD door, dus hebt u corona, stuur ons dan een e-consult of bel het door aan de doktersassistente.

Mondkapjes verplicht op de praktijk en in de apotheek
Op die manier beschermen we elkaar en onszelf.

 Overig nieuws:
Medicijnkluisjes
Persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO)

Voor informatie over het coronavirus en actuele adviezen:  thuisarts.nl RIVM.nl of bel 0800-1351.
Informatie over coronavaccinaties bij kinderen vindt u via thuisarts.nl.

Apotheekhoudende Huisartsenpraktijk Hallum
Rondweg 29 9074 AP Hallum

Medicijnkluisjes

De medicijnkluisjes zijn in werking! De kluisjes bieden u de gelegenheid om uw herhaalmedicijnen op te halen op een voor u geschikt moment, dus ook na 17.00 uur bijvoorbeeld.
De kluisjes zijn alleen bedoeld voor herhaalmedicatie.
De kluisjes zijn niet geschikt voor:
– Koelkast producten
– Nieuwe recepten
– Niet vergoede medicijnen (de kluisjes hebben geen pinautomaat)

   

Hoe gaat het in zijn werk?
a. Bij medicatie herhalen via etiketjes in de brievenbus schrijft u op de achterzijde van de etiketjes: kluisje
b. Bij medicatie herhalen via de herhaalreceptenmail op onze website schrijft u bij opmerkingen: kluisje
c. Bij medicatie herhalen via mijngezondheid.net geeft u aan als optie ‘ophalen’ en als opmerking: kluisje

vervolgens:
1. U ontvangt een mail zodra de medicijnen klaar zijn. Let op! We horen geregeld dat deze mail in de spam/ongewenste post beland.
Controleer u mail dus in de dagen nadat u medicatie hebt besteld. In deze mail staat een pincode. De pincode heeft u nodig om het kluisje te openen
en om buiten kantoortijden de schuifdeur te openen.
2. Indien u buiten kantoortijden naar de kluisjes toe komt, kunt u met de pincode uit de mail de elektrische schuifdeur openen. Rechts
naast de schuifdeuren is een cijferkastje waar deze pincode kan worden ingevoerd. Na ongeveer 10 seconden gaat de schuifdeur open.
3. Aangekomen bij de kluisjes vindt u het startscherm van de kluisjes. Deze staat op Fries ingesteld, maar u kunt indien gewenst op het
Nederlandse vlaggetje drukken om de tekst in het Nederlands te zien.
4. Door op het grijze vlak te drukken kunt u de pincode invoeren (daarna op het enter vlak rechts onder drukken) waarna het kluisje waarin uw medicatie zit zich opent.
5. Is uw medicatie verdeeld over meerdere kluisjes, dan geeft het systeem dit aan en kunt u één voor één de kluisjes openen. Het
tweede kluisje wordt pas geopend als de eerste weer gesloten is.
6. De medicatie blijft 48 uur (op werkdagen gerekend) voor u in het kluisje liggen, zodat het kluisje daarna weer voor de medicatie van
een andere patiënt gebruikt kan worden.

Opmerkingen:
– Sluit het deurtje weer nadat u de medicatie eruit hebt gehaald.
– We kunnen in ieder geval op dit moment nog geen medicatie van een gezin (dus meneer en mevrouw of ouder en kind) samen in
hetzelfde kluisje leggen.
– Niet vergoede herhaalmedicijnen kunnen wel in het kluisje als u een automatische incasso afgeeft zodat de rekeningen maandelijks
automatisch worden verwerkt. Vraag indien gewenst via de apotheek naar een incasso formulier.
– Lukt het niet de medicijnen uit de kluisjes te krijgen? Vraag dan onder openingstijden de apothekersassistente of zij even mee kan kijken.
– Heeft u tips of adviezen na gebruik van de kluisjes, stuur dan een e-consult naar de apotheek zodat we deze kunnen verzamelen en het
systeem hopelijk steeds makkelijker en fijner kunnen laten werken.

We hopen u met deze kluisjes extra service te kunnen bieden zodat u de medicatie kan ophalen op een voor u geschikt moment en we in
de apotheek ons extra kunnen richten op de medicatiegesprekken.