Welkom bij de apotheekhoudende huisartsenpraktijk Hallum.

Dokter nodig tijdens de feestdagen of buiten openingtijden huisarts (avond, nacht, weekend)?
Voor spoedeisende hulp buiten kantooruren kunt u dan terecht bij de Dokterswacht Friesland.

  1. Beantwoord de vragen op www.dokterswacht.nl.
  2. Krijg binnen 1 minuut deskundig advies.
  3. Zo nodig word je direct teruggebeld.
    ALLEEN als u geen internet hebt kunt u spoedeisende zaken bellen met 0850820820. U staat hier langer bij in de wacht dan wanneer u www.dokterswacht.nl gebruikt.

Dokters vrij 30 december tot en met 3 januari
Van maandag 30 december tot en met vrijdag 3 januari uw huisartsen dokter Nijhuis en dokter Verhoef en huisarts in opleiding dokter Quaedvlieg vrij. De apotheek is in deze periode normaal geopend. Voor niet dringende huisartsenzorg verwijzen we u naar thuisarts.nl.
Voor dringende huisartsenzorg kunt u contact opnemen met onze praktijk, u kunt dan overleggen met de assistente. Zij kan u dan advies geven en zal zo nodig kijken hoe en waar u terecht kunt voor beoordeling.

Zorgverzekeraars 2025
We hebben in 2025 met alle zorgverzekeraars weer een contract voor zowel huisartsenzorg als medicijnen in de apotheek. Het blijft goed om jaarlijks te kijken naar de voorwaarden van uw zorgverzekering en die te vergelijken met andere zorgverzekeraars. Bij VGZ (IZA, IZZ, UMC, Univé, Zekur, United Consumers)  en CZ (IZZ, Just, Nationale-Nederlanden en OHRA) mogen we bijvoorbeeld geen verbandmateriaal, diabetes materialen en incontinentiemateriaal afleveren, ook niet via de hulpmiddelenwinkel waar we uitgiftepunt voor zijn.

Meteen bellen of e-consult sturen of eerst zelf even informatie opzoeken?
Voor veel medische vragen kunt u zelf online al betrouwbare informatie opzoeken via thuisarts.nl
Een andere behulpzame site is moetiknaardedokter.nl (ook als app beschikbaar voor op de telefoon).

 

Apotheekhoudende Huisartsenpraktijk Hallum
Rondweg 29 9074 AP Hallum

Medicijnkluisjes

De medicijnkluisjes zijn volop in werking! De kluisjes bieden u de gelegenheid om uw herhaalmedicijnen op te halen op een voor u geschikt moment, dus ook na 17.00 uur bijvoorbeeld.
De kluisjes zijn alleen bedoeld voor herhaalmedicatie.
De kluisjes zijn niet geschikt voor:
– Koelkast producten
– Nieuwe recepten
– Niet vergoede medicijnen (tenzij u een automatische incasso hebt afgegeven, dan mag het wel)

   

Hoe gaat het in zijn werk?

1. U ontvangt een mail zodra de medicijnen klaar zijn. Controleer u mail (inclusief spam) dus in de dagen nadat u medicatie hebt besteld.
In deze mail staat een pincode. De pincode heeft u nodig om het kluisje te openen en om buiten kantoortijden de schuifdeur te openen.
2. Indien u buiten kantoortijden naar de kluisjes toe komt, kunt u met de pincode uit de mail de elektrische schuifdeur openen. Rechts
naast de schuifdeuren is een cijferkastje waar deze pincode kan worden ingevoerd. Na ongeveer 10 seconden gaat de schuifdeur open.
3. Aangekomen bij de kluisjes vindt u het startscherm van de kluisjes. Deze staat op Fries ingesteld, maar u kunt indien gewenst op het
Nederlandse vlaggetje drukken om de tekst in het Nederlands te zien.
4. Door op het grijze vlak te drukken kunt u de pincode invoeren (daarna op het enter vlak rechts onder drukken) waarna het kluisje waarin uw medicatie zit zich opent.
5. Is uw medicatie verdeeld over meerdere kluisjes, dan geeft het systeem dit aan en kunt u één voor één de kluisjes openen. Het
tweede kluisje wordt pas geopend als de eerste weer gesloten is.
6. De medicatie blijft 48 uur (op werkdagen gerekend) voor u in het kluisje liggen, zodat het kluisje daarna weer voor de medicatie van
een andere patiënt gebruikt kan worden.

Opmerkingen:
– Sluit het deurtje weer nadat u de medicatie eruit hebt gehaald.
– We kunnen in ieder geval op dit moment nog geen medicatie van een gezin (dus meneer en mevrouw of ouder en kind) samen in
hetzelfde kluisje leggen.
– Niet vergoede herhaalmedicijnen kunnen wel in het kluisje als u een automatische incasso afgeeft zodat de rekeningen maandelijks
automatisch worden verwerkt. Vraag indien gewenst via de apotheek naar een incasso formulier.
– Lukt het niet de medicijnen uit de kluisjes te krijgen? Vraag dan onder openingstijden de apothekersassistente of zij even mee kan kijken.
– Heeft u tips of adviezen na gebruik van de kluisjes, stuur dan een e-consult naar de apotheek zodat we deze kunnen verzamelen en het
systeem hopelijk steeds makkelijker en fijner kunnen laten werken.

We hopen u met deze kluisjes extra service te kunnen bieden zodat u de medicatie kan ophalen op een voor u geschikt moment en we in
de apotheek ons extra kunnen richten op de medicatiegesprekken.