Medicijnkluisjes
De medicijnkluisjes zijn volop in werking! De kluisjes bieden u de gelegenheid om uw herhaalmedicijnen op te halen op een voor u geschikt moment, dus ook na 17.00 uur bijvoorbeeld.
De kluisjes zijn alleen bedoeld voor herhaalmedicatie.
De kluisjes zijn niet geschikt voor:
– Koelkast producten
– Nieuwe recepten
– Niet vergoede medicijnen (tenzij u een automatische incasso hebt afgegeven, dan mag het wel)
Hoe gaat het in zijn werk?
1. U ontvangt een mail zodra de medicijnen klaar zijn. Controleer u mail (inclusief spam) dus in de dagen nadat u medicatie hebt besteld.
In deze mail staat een pincode. De pincode heeft u nodig om het kluisje te openen en om buiten kantoortijden de schuifdeur te openen.
2. Indien u buiten kantoortijden naar de kluisjes toe komt, kunt u met de pincode uit de mail de elektrische schuifdeur openen. Rechts
naast de schuifdeuren is een cijferkastje waar deze pincode kan worden ingevoerd. Na ongeveer 10 seconden gaat de schuifdeur open.
3. Aangekomen bij de kluisjes vindt u het startscherm van de kluisjes. Deze staat op Fries ingesteld, maar u kunt indien gewenst op het
Nederlandse vlaggetje drukken om de tekst in het Nederlands te zien.
4. Door op het grijze vlak te drukken kunt u de pincode invoeren (daarna op het enter vlak rechts onder drukken) waarna het kluisje waarin uw medicatie zit zich opent.
5. Is uw medicatie verdeeld over meerdere kluisjes, dan geeft het systeem dit aan en kunt u één voor één de kluisjes openen. Het
tweede kluisje wordt pas geopend als de eerste weer gesloten is.
6. De medicatie blijft 48 uur (op werkdagen gerekend) voor u in het kluisje liggen, zodat het kluisje daarna weer voor de medicatie van
een andere patiënt gebruikt kan worden.
Opmerkingen:
– Sluit het deurtje weer nadat u de medicatie eruit hebt gehaald.
– We kunnen in ieder geval op dit moment nog geen medicatie van een gezin (dus meneer en mevrouw of ouder en kind) samen in
hetzelfde kluisje leggen.
– Niet vergoede herhaalmedicijnen kunnen wel in het kluisje als u een automatische incasso afgeeft zodat de rekeningen maandelijks
automatisch worden verwerkt. Vraag indien gewenst via de apotheek naar een incasso formulier.
– Lukt het niet de medicijnen uit de kluisjes te krijgen? Vraag dan onder openingstijden de apothekersassistente of zij even mee kan kijken.
– Heeft u tips of adviezen na gebruik van de kluisjes, stuur dan een e-consult naar de apotheek zodat we deze kunnen verzamelen en het
systeem hopelijk steeds makkelijker en fijner kunnen laten werken.
We hopen u met deze kluisjes extra service te kunnen bieden zodat u de medicatie kan ophalen op een voor u geschikt moment en we in
de apotheek ons extra kunnen richten op de medicatiegesprekken.